З квітня антибіотики продаватимуть лише за е-рецептом
Починаючи з квітня 2022 року усі зареєстровані в Україні антибіотики відпускатимуть в аптеках лише за наявності у пацієнта електронного рецепта. Про це під час брифінгу розповів міністр охорони здоров'я Віктор Ляшко.
«Сьогодні стійкість до антимікробних препаратів є однією із найсерйозніших загроз для громадського здоров'я. Ця загроза стоїть поруч з антивакцинальними настроями, які в тандемі зводять нанівець чимало досягнень медичної науки. Саме тому, ми запускаємо електронний рецепт, як один із механізмів вирішення проблеми неконтрольованого та нецільового використання препаратів», - підкреслив міністр.
За його словами, незабаром усі антибактеріальні препарати призначатимуться виключно лікарями, які будуть виписувати пацієнтам електронний рецепт. Слід підкреслити, що в електронному рецепті зазначатиметься діюча речовина (а не конкретна торгова марка препарату), її лікарська форма та дозування.
Пацієнт зможе погасити е-рецепт в аптеці, що підключена до електронної системи охорони здоров'я, обравши будь-який із наявних лікарських засобів, що містить діючу речовину, зазначену в рецепті.
Електронний рецепт можна буде отримати у будь-якого лікаря, незалежно від наявності декларації з сімейним лікарем. Проте для отримання електронного рецепта необхідно бути зареєстрованим в електронній системі охорони здоров'я.
Подібна умова діє і для аптек та медичних закладів - необхідно бути зареєстрованим в електронній системі охорони здоров'я усім працівникам, які будуть залучені до призначення та відпуску ліків за е-рецептами.
Це важлива частина реформи - саме інструменти електронної системи охорони здоров'я створюють умови для надання безпечної та якісної медичної допомоги та відстежування даних про призначення та споживання антибіотиків в Україні.
Як медичному закладу підключитися до ЕСОЗ?
Крок 1: Обрати медичну інформаційну систему (МІС) та укласти договір про співпрацю. Перелік підключених МІС можна знайти на сайті системи – ehealth.gov.ua у розділі «Підключені до ЕСОЗ МІС» (https://bit.ly/3HgmW7v).
Крок 2: Зареєструвати керівника закладу та заклад в ЕСОЗ. Представник обраної МІС допоможе коректно це зробити.
Крок 3: Забезпечити працівників закладу КЕПом на захищеному носії.
Крок 4: Зареєструвати відповідальну особу, яка буде заносити в систему інших користувачів.
Крок 5: Зареєструвати працівників закладу в ЕСОЗ.
Після проходження цих кроків працівники закладів, після відповідного навчання, зможуть працювати з функціоналом ЕСОЗ.