АМУ не підтримує законопроєкти щодо вилучення у громад більшої частини надходжень ПДФО

  • 297

На розгляді парламентських комітетів знаходяться взаємопов’язані проєкти законів України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів щодо зменшення навантаження на фонд оплати праці» №6548 від 25.01.2022 та «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України у зв’язку із прийняттям закону щодо зменшення податкового навантаження на фонд оплати праці» №6549 від 25.01.2022 (автори народні депутати: Я.Железняк, К.Рудик, Л.Василенко, І.Совсун, А.Осадчук, О.Макаров, Р.Костенко).

Фото без опису

Законопроєкти №6548 та №6549 передбачають: 
І. Зміни до Податкового кодексу України

  • скасування військового збору та єдиного внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування;
  • зміну основної ставки податку на доходи фізичних осіб із 18 до 20 відсотків (поступовий перехід до такої ставки протягом 2023–2025 років: у 2023 році – 29%, у 2024 році – 26%; у 2025 році – 23%, з 2026 року – 20%);
  • зміни до переліку витрат, дозволених до включення до податкової знижки у зменшення оподатковуваного доходу платника податку, а саме: позбавлення права на податкову знижку для платників податку, які мають статус внутрішньо переміщеної особи і не мають у власності придатної для проживання житлової нерухомості, розташованої поза межами тимчасово окупованої території України і орендують житло відповідно до вимог чинного законодавства; надання права на податкову знижку для платників податку, які утримують двох чи більше дітей віком до 18 років, або батьків віком понад 80 років;

ІІ. Зміни до Бюджетного кодексу України

  • вилучення із місцевих бюджетів та державного бюджету на користь Пенсійного фонду та Фонду державного соціального страхування більшої частини надходжень податку на доходи фізичних осіб, а саме:
Рівень бюджетів Відсоток, що зараховується
за чинними положеннями БКУ запропонований Законопроєктом № 6549
І. Розподіл надходжень податку на доходи фізичних осіб між бюджетами (окрім бюджету м.Києва) та іншими фондами 
Державний бюджет 25 відсотків 0 відсотків
Обласні бюджети 15 відсотків 7 відсотків 
Бюджети сільських, селищних, міських територіальних громад (окрім бюджету м.Києва) 60 відсотків 27 відсотків
Пенсійний фонд та Фонд державного соціального страхування 66 відсотків
ІІ. Розподіл надходжень податку на доходи фізичних осіб між державним бюджетом та бюджетом м.Києва та іншими
Державний бюджет 60 відсотків 0 відсотків
Бюджет м.Києва 40 відсотків 18 відсотків
Пенсійний фонд та Фонд державного соціального страхування 82 відсотків

 

Асоціація міст України не підтримує прийняття Законопроєктів №6548 та №6549, оскільки вилучення у органів місцевого самоврядування більшої частини надходжень бюджетів, як це передбачено такими Законопроєктами, руйнує фінансову основу місцевого самоврядування та самостійність бюджетів. У разі прийняття змін передбачених цими Законопроєктами втрати бюджетів місцевого самоврядування складуть не менше 87,7 млрд гривень щорічно.

Крім того, зміни передбачені Законопроєктами №6548, №6549, не відповідають основоположним фінансовим засадам реалізації місцевого самоврядування, закріпленим у Конституції України (статті 142, 143), Бюджетному кодексі України (статті 7), Законі України «Про місцеве самоврядування в Україні» (статті 4), Європейській хартії місцевого самоврядування (статті 9) і є втручанням у гарантовану законом матеріально-фінансову самостійність місцевого самоврядування.

Асоціація міст України звернулася до парламенських комітетів з проханням рекомендувати Верховній Раді України відхилити проєкти Законів України №6548 і №6549.